Równolegle poza tradycyjnymi placówkami rozwijamy zdalne kanały kontaktu m.in.:
- stronę internetową www.enea.pl
- infolinię
- Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (eBOK)
- czat z konsultantem
- dedykowanego opiekuna Klienta m.in. Klientom biznesowym, kluczowym i strategicznym
- całodobową infolinię Enei Operator 991
Dla wszystkich Klientów, którzy preferują rozwiązania cyfrowe wdrożyliśmy w I kwartale 2016 roku nowoczesny system Elektronicznego Biura Obsługi Klienta (eBOK). System przeznaczony jest zarówno dla gospodarstw domowych jak i Klientów biznesowych.
Każdy Klient dysponujący dostępem do Internetu, który założył konto w eBOK, ma możliwość załatwienia spraw dotyczących współpracy z Eneą bez wychodzenia z domu:
- przez całą dobę,
- 7 dni w tygodniu.
Główne zalety korzystania z eBOK dla Klientów:
- Oszczędność czasu
- Dostęp do danych rozliczeniowych (m.in. e-faktura)
- Możliwość wygodnej i szybkiej płatności za rachunki
- Całodobowy wgląd w swoje faktury i dokumenty
- Otrzymywanie powiadomień sms lub mailowych (Klient decyduje, którą formę preferuje) o fakturach ze zbliżającym się terminem płatności
- Możliwość wykupienia kodu do licznika przedpłatowego
- Możliwość szybkiego kontaktu bez konieczności każdorazowego podawania danych osobowych
Pracujemy nad rozszerzeniem Elektronicznego Biura Obsługi Klienta o nowe funkcjonalności. Główną motywacją do działania jest dla nas wygoda naszych Klientów, przekładająca się bezpośrednio na ich satysfakcję.
Kolejnym istotnym kanałem komunikacji z naszymi Klientami jest strona internetowa www.enea.pl. Stopniowo ulepszamy nasz serwis, wzmacniając obsługę Klienta w Internecie. Skupiliśmy się na stworzeniu przejrzystej struktury strony oraz ułożeniu treści w formie pytań i odpowiedzi zamieszczonej w odrębnej części, poświęconej obszarowi obsługi Klienta. Wprowadziliśmy ikonografiki przedstawiające w zrozumiały sposób zagadnienia istotne z punktu widzenia Klienta m.in. sposób zakładania konta w eBOK-u oraz składanie wniosku o przyłączenie do sieci.
Pracujemy nad wdrożeniem dodatkowych rozwiązań jak m.in. filmy instruktażowe, możliwość rezerwacji wizyty w placówce przez Internet oraz łatwiejsze wyszukiwanie punktów płatności za faktury, które podniosą poziom funkcjonalności strony internetowej, a tym samym ułatwią kontakt z Klientem.
Dodatkowo Klienci mogą obserwować profil Enei na Facebooku (w 2017 roku pod nazwą: Energia+”, od 2018 roku pod nazwą „Enea”), gdzie zamieszczane są bieżące informacje z życia naszej Grupy oraz ciekawostki.