Ważnym dokumentem regulującym standardy etyczne i prawne w relacjach z Klientami, jest „Kodeks etyki Grupy Kapitałowej Enea”. Uzupełnia go szczegółowa „Polityka Compliance Grupy Enea".
Działamy według „Strategii Marki Enea”. Zależy nam na precyzyjnym, jasnym i usystematyzowanym kontakcie z Klientami, dlatego też ustanowiliśmy następujące dokumenty określające wyznaczone przez nas standardy:
- Standardy realizacji zadań związanych z procesem sprzedaży i obsługi Klientów Enea SA przez komórki organizacyjne Enea SA oraz Enea Centrum
- Standardy sprzedaży Enea SA dla Klientów biznesowych
- Obsługa reklamacji Klienta
- Standard Obsługi Korespondencji Elektronicznej Klienta w Contact Center w Enea Centrum
- Standard Telefonicznej Obsługi Klienta w Contact Center
- Standardy Obsługi Klienta w Biurze Obsługi Klienta
- Standardy Obsługi Klienta Enea Operator przez Enea Centrum
- Standardy realizacji zadań związanych z procesem sprzedaży i obsługi Klientów Enea SA przez komórki organizacyjne Enea SA oraz Enea Centrum
- Procedura przyjmowania i ewidencji zgłoszeń Klientów, realizacja procesów Obsługi Klienta oraz reklamacji realizowanych usług
- Procedura zmiany sprzedawcyh
- Procedura zwrotu nadpłat dla Klientów Enea Operator z tytułu rozliczenia lub mylnej wpłaty
- Procedura autoryzacji Klienta przy obsłudze Klientów w Enei
- Obsługa zapytań, zgłoszeń, wniosków
- Kluczowe wytyczne jakościowe dla Pracowników Pionów Obsługi Posprzedażowej
Dodatkowo w Enei Operator, ze względu na specyfikę relacji z Klientem, obowiązują m.in:
- Procedura przyjmowania i ewidencji zgłoszeń Klientów, realizacji procesów obsługi Klienta oraz reklamacji realizowanych usług
- Procedura wyliczania korekt rozliczeń usług dystrybucji w Enea Operator
- Procedura zgłaszania wierzytelności, zwalniania z długu i odpisywania należności w koszty
- Regulamin przeprowadzania kontroli układów pomiarowych, dotrzymania zawartych umów oraz prawidłowości rozliczeń przez przedstawicieli Enea Operator
- Regulamin rozliczeń usług dystrybucji w zakresie opłaty jakościowej, opłaty końcowej i opłaty OZE
- Procedura prowadzenia windykacji zadłużeń w Enea Operator
- Taryfa dla usług dystrybucji energii elektrycznej
- Procedura określania warunków przyłączenia i zawierania umów o przyłączenie
- Procedura przyłączania mikroinstalacji
- Procedura przyłączania mikroinstalacji
- Procedura monitoringu realizacji umowy o przyłączenie, jej rozliczenie oraz przyłączenie obiektu